středa 3. dubna 2019

Jarní nálada...


Docela se nám rozrostly po zahradě fialky. Rok od roku jich je v zahradě víc. Fialová kola v nízké trávě. Jejich vůni fakt můžu. Zatím se mi ale nepodařilo ji zakonzervovat - mám pocit, že ze všeho postupně vůně vyprchá. Zkoušela jsem sirup, cukr, želé. Letos se chystám na olej.


Letos konečně pořádně kvetou přesazené narcisy, které rostly před starým domem u cesty.


Modřence už taky kvetou.



Ke slovu se dostal jeden z plechových lavorů z  mycího stolu. Primuli a sedmikrásku jsem koupila v zahradnictví a pomněnky (které zatím nekvetou) jsem vyryla ze zahrádky. 


Moje oblíbená jarní kytka - petrklíč neboli prvosenka. Když jsem byla malá, trhla jsem jich na chalupě na louce celé kytice. U nás bohužel nikde takto volně nerostou. Loni nebo předloni jsem objevila v létě na chalupě v lese odkvetlé petrklíče se semínky, tak jsem si je přivezla a zasadila (ty semínka). A rostou. Těším se na kytice.


K prvosence a jaru neodmyslitelně patří plicník. Ten u nás naopak roste hojně v lese. Před několika lety jsem si jeden ukopla a takto nám každé jaro kvete pod ibiškem.


Hyacinty kupuju každý rok na jaře rychlené. Doma udělají parádu a pak s nimi šup do zahrádky.



A rozvíjející se koniklec na suché zídce.



Žádné komentáře:

Okomentovat