středa 16. října 2019

Podzimní radosti...

... chodník...

Po osmi letech máme chodník. Ze starých cihel "Vážanek". Sháněli jsme je, kde se dalo a náš vysněný chodník je letos konečně hotov.



... jiřiny...

Letos jsem si opět pořídila hlízy jiřin. Mám je ráda, ale bohužel nezvládám tyhle kytky, které potřebují na zimu vyrýt a na jaře zase do země. Před dvěma lety jsem měla opravdu nádherné jiřiny, ale hlízy mi přes zimu zplesnivěly. Loni jsem si žádné hlízy nepořídila, ale letos jsem opět neodolala a hlízy pořídila. Už jsou po prvních mrazech venku ze země, tak uvidíme, jak přečkají letošní zimu.


  
... úlovky...

Bílou konvičku (v pozadí) jsem objevila na skládce železa u našich na chalupě. Kluky zaujala vyhozená trouba, mě konvička. Vzali jsme pouze tu konvičku. 
Klícku s ptáčkem (v popředí) jsem objevila v jednom obchůdku na náměstí v Prachaticích.




... fuchsie...

Fuchsie mám taky ráda, ale taky mi většinou nepřežily zimu. Tato přežila minulou zimu, tak uvidíme, jak to s ní bude dál.



... brambořík...

Koupila jsem ho přizdechlý v Lidlu ve slevě. Říkala jsem si, že aspoň jeden zachráním. Mimochodem, tyhle záchrany dělám často. Třeba fuchsie výše byla taky taková záchrana a pak jsem loni ještě zachránila begonii, která taky přezimovala a na jaře obrazila a je jí plný květináč. 


... chrysantémy...

Tyto podzimní krásky jsem dostala před pár lety jako odkopek. 



... andělé v zajetí dýně...

Letos bylo vláhy v létě dostatek, takže i dýně se letos mají k světu. Některé se pustily přes zeď k sousedům, což muž komentoval slovy: "Běž si zkrotit ty dýně, lezou ti k sousedům.", některé se navinuly na stoletý plot, takže jsem se modlila, aby to plot ustál a některé nám přikrášlily můj zahradnický stůl i s anděly na něm. 


... dýně...

Po dvou mrazivých ránech minulý týden jsem ani neměla odvahu jít kontrolovat, jestli záplava dýní přežila či nikoliv. Dýně u kompostu na tom byly lépe, ale ty u zahrádky za domem už to měly za sebou, takže jsem se pustila v neděli do sklizně.



Krásný podzim...

Žádné komentáře:

Okomentovat